onsdag 12. mars 2014

Oppgave 6 i Web- og informasjonsdesign: App

I denne oppgaven skulle vi lage og designe en app for en kulturbedrift e.l., ved hjelp av verktøyet Appshed på www.appshed.com.

Jeg valgte å lage en app til galleriet og kulturbedriften Kunsthall Grenland, hvor jeg tidligere jobbet som gallerivakt og nå jobber som kurator for deres prosjektrom. Kunsthall Grenland har et galleri i kulturhuset Ælvespeilet i Porsgrunn, og er direkte knyttet til foreningen Porsgrunn Kunstforening. I galleriet stilles det ut kunstverk fra lokale, nasjonale og internasjonale kunstnere, i tillegg til at det selges utgivelser og kunst av ulike slag. I deres prosjektrom, "Prosjektrommet", vises det film.

Jeg ville lage en enkel og oversiktlig app, med et enkelt design, slik at det skulle være lettleselig og enkelt å navigere seg rundt. Designambisjonene mine var for høye i forhold til det verktøyet Appshed kunne tilby uten at jeg har noe særlig kunnskap i å lage CSS-koder for apper. Dermed ble ikke appen slik jeg originalt hadde tenkt meg, men jeg fikk raskt vendt meg til hvordan verktøyet fungerte og fikk det dermed til å fungere med det jeg hadde.

Jeg har lagt inn 5 tabs slik at det er enkelt å navigere seg rundt uansett hvor man er i appen, og det er alltid lett å vende tilbake dit man kom fra. Jeg har lagt inn flere sider på de forskjellige tabsidene, slik at det er enkelt å komme seg videre til videre informasjon om de forskjellige tingene jeg har valgt å ha med.




Det er ikke bilder på alle sidene, men jeg har laget såpass mange sider at det ville nok kanskje blitt litt mye. Det er bilder der det er naturlig at det er bilder, i forbindelse med utstillinger o.l.

Appen inneholder masse informasjon om Kunsthallen, utstillingene og nyheter i forbindelse med Kunsthallen og prosjekter tilhørende det.
Jeg ville prøve å få appen så lik nettsiden til Kunsthall Grenland som mulig, og har dermed tatt all informasjon, tekst og bilder fra sidene deres.

Webapp: http://apps.appshed.com/191393/
App preview: http://appshed.com/appbuilder/preview/191393 

Kunsthall Grenland sine nettsider:  http://kunsthallgrenland.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar