onsdag 6. november 2013

Magasindesign

Magasindesign for Digital mediedesign

Til denne oppgaven jobbet jeg først med bildet i Photoshop. Jeg bestemte meg for å ha bildet i svart/hvitt og heller ha litt av fargene synlige. For å få til dette jobbet jeg med svart/hvitt lag i Photoshop og tegnet over de stedene jeg ville at fargene skulle titte frem.
Jeg valgte også et utsnitt jeg synes passet bra til en forside med de ideene jeg hadde, og bestemte meg for at jeg ville at klovnen skulle være i midten av bildet.
Jeg forflyttet bildet inn i InDesign etter å ha lagret det, å fant en passende plassering.
Jeg ville ha egne felter for tittel/overskrift og annen tekst. Jeg valgte runde, enkle former som jeg synes passet bra med fontene vi skulle bruke, men som samtidig ga en liten kontrast til linjene som "kommer ut av" overskriften.
Til tekstfeltet nederst på forsiden bestemte jeg meg for å leke med plassering og formen av teksten, og ville spille litt på den runde formen.
Jeg valgte også å ha små biter av tittelen og teksten i samme type farge som jeg har markert i bildet av klovnen, for å nettopp spille litt på de små fargedetaljene i bildet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar