torsdag 24. oktober 2013

Illustrasjon til artikkel

Illustrasjon til artikkel

Jeg har valgt å illustrere det jeg fikk ut av artikkelen så godt jeg kunne. Dette gjorde jeg ved å tegne et barn som sitter i en posisjon barn ofte sitter i når de vil uttrykke at de kjeder seg, og en tankeboble med tegnestifter og pensler som popper ut av barnets hode!
Vignettillustrasjonene tegnet jeg først for seg selv etter å ha tegnet opp barnet, og bestemte meg senere også for å bruke de i hovedillustrasjonen.
Jeg har tegnet alt i Illustrator og valgt et enkelt design for layouten i Indesign.
Jeg har valgt å bruke en antikva font på de største delene av teksten slik at det skal være enklest å lese det på print, og en grotesk font på overskriftene og sitatet for at disse skal skille seg ut.
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar